Saturday, June 13, 2009

tip top tea ko..

pejam celik..pejam celik..pejam celik..pejam celik kuasa entah berapa ribu..tanggal 21st Jun 2009..adelah hari kelahiran arwah jiran aku(gurauan yang agak keterlaluan semata2)...sebenarnya hari permulaan semester akhir aku berada di IPKB..diulangi.."kepada promoter bahagian sabun,sila jaga sabun2 anda dengan elok"..maksudnya..aku dah berada di tahun 4 dan juga telah memasuki semester terakhir..syukur Alhamdulillah..5 tahun setengah di IPKB..lame tu tak la lame sgt..tapi pendek kata..jarang makhluk kat dunia di belajar kat satu2 tempat sampai 5 tahun setengah..kecuali budak2 medic...dan juga budak2 yang mak ayahnya tinggal lam IPT tu..mungkn kerana ayah diaorang pensyarah..ataupun..pensyarah itu adelah ayah diaorang...

harapan cuma satu..semoga tuhan masih berkati pengajian aku di sana sehingga aku dapat menggenggam segulung ijazah..

Monday, June 1, 2009

my best friend..wawawa...


this post specially dedicate to my friend..this is my friend..his name is mr LAW (he is not a lawyer, but only have mouth such a lawyer)..he has a very sweet face with small mouth but big nose (like mat salleh)..seorang yang agak pemalu..bila gelak,selalu tutup hidung..walapun berwajah agak2 seperti penarik kerata,tapi sebenarnya dia baikk sgt..dia suke menderma organ..menolong orang buta menulis nama mereka.menderma di tabung kebajikan berbentuk buah kelapanya...dan bermacam2 lagi..walapun aku telah diwarning jgn uploadkan gambar nya di mana2,tapi aku dengan secara tak bersalahnya telah menguploadkan gambarnya disini..tujuan aku hanyalah satu..saje nak KENAKAN mu..hahaha...

kelebihan MR law merangkap kawanku yang amat disayangi..
1)berbakat dalam permainan daun terup..(kalah hatrik!!)
2)berbakat dalam acara merebus telur menggunakan hitter..(akibat kalah dalam percaturannya)
3)berbakat dalam menghalau nyamuk apabila tido (termasuk kawan2nya..ex:pend..haha..)
4)winner dalam acara renang terbalik..ataupun..berenang sambil lemas dan minum beberapa tegup air laut..


agak kejam ke gurauan aku ni..??

Thursday, May 28, 2009

simple such bubble

why should having persecution if all of us are in equal level? who give the authority to certain people to give their expression to others even though they also losers? i might looked stupid to others..but i'm not some one who are begging for my life..i love to pretend happy though there are lots of pain..cry is useless without any effort..others may assumed that i'm is nothing to be care of.. but thats what i want..if the care may bring to another lies..

Friday, May 8, 2009

buat ibuku..(orang len jgn bace!!ngaa..)

selamat hari ibu diucapkan kepada ibuku..Siti Saloma Othman..yang berada di kemudi,bachok(tempat aku dibesarkan dan juga tempat aku sedang menulis blog sekarang ni..hihi..)..terima kasih diucapkan kerana dah besarkan kami adik beradik..=) kalau nak citer satu2 perngorbanan ibu kat anak2nya ni..4 juto milion page blog ni tak cukup..dari sekecil2 perkara sehingga sebesar2 perkara..tapi bagi ibu,aku yakin tak de satu pun benda yang dianggap remeh untuk anaknya..anaknya terkehel leher sikit pun(sebut betol2..terkehel..bukan patah..)..seorang ibu pasti akan kalut..pergi ke hospital..pergi rumah tok bomoh..kalau ade spaire leher kat kedai Ah Tong(kedai motor depan JPJ panji),aku pasti seorang ibu itu akan beli spaire part leher itu dekat kedai Ahtong Motor..tapi anggota badan kurniaan tuhan ni tak de spaire part nya..cari kat Law Yat sekalipun,spaire anggota badan ni takkan dapat dicari.. dari lapan beradik,yang besar2 kira dah berjaya menempah pelajaran untuk kerjaya esok2..walapun bukanla kerjaya untuk mencari kekayaan,tapi cukup untuk menikati hidup dengan rezeki yang halal..kejayaan anak2 itu mustahil akan datang dengan tiadanya pengorbanan seorang ibu..duit..itu pengorbanan yang zahir..yang nampak di mata..doa yang tak pernah putus dari seorang ibu merupakan satu sebab penting kejayaan anak2nya..ibu aku sentiasa mendoakan kejayaan anaknya..kl time anak2nya exam..seharila ibu aku dalam pakaian sembahyang..sembahyang hajat..untuk setiap subject anaknya ambil..tak kirala exam tu..UPSR..PMR..SPM..and lain2 exam..kalau nak dibandingkan dengan duit,pengorbanan seorang ibu tiada bandingannya.. sebagai anak,pengorbanan ibu tak harus disia2kan..kalau tak..neraka la jawapannya..nauzubillahh..aku dapt lihat kejayaan aku dan juga kejayaan adik2 aku hasil pengorbanan seorang bergelar ibu..kalau arap2kan usaha sendiri semata2,aku pasti,kejayaan itu takkan berkekalan atau tidak akan diredhai..

nama makhluk halus ini adelah Ahmad Zafrullah Zaki B. Ahmad Fikri..merangkap aku sendiri..sekarang belajar di Maktab Perguruan Kota Bharu..maknya disini..doktor la aku bila grade nanti..(angan2)..aku yakin tanpa usaha seorang ibu,aku tak mingkin dapat sambung belajar sampai ketahap ni..untuk pengetahuan,aku adalah seorang makhluk tuhan yang amatttt...pemalas..ngahaha..(kutuk diri sendiri)..syukur Alhamdulillah,aku punyai seorang ibu yang tau perangai pelik anaknya ini..SPM,ibuku sanggup bangun kul 3 4 pagi teman aku study..pastu aku tido dulu dari ibuku..berap2..arap2 makhluk jenis aku ni tak banyak kat muka bumi ni..arap2 tahun depan,aku akan berjaya bergelar guru..dan dapt membalas jasa ibuku..walapun aku tahu, jasa seorang ibu takkan dapat dibalas hanya dengan duit yang seceput itu..



Ahmad Zafrullah Afham B. Ahmad fikri..berada di Royal Collegue ..merupakan adik aku yang kedua..sekarang berjaya belajar jauh kat eropah..aku pun eropah gak..tapi sekadar nama course..tak pergi sana pun..ngaa..dari kecik lagi adik aku yang ni dah start belajar jauh..tapi takpe..usahaa ibu aku dan usahanya sendiri insyaAllah takkan sia2..Gud Luck E!!=)


Mohd Taqiyuddin bin Ahmad fikri..merangkap anak yang ketiga..sekarang dah berjaya menyambung pelajaran kat IP teknik Cheras Kuala Lumpur..belajar molek d..jgn stress2..jgn caro sgt pasal Dr Tajol tu..doa je la supaya pintu hati encik kajol itu akan terbukak sikit..jawap exam molek..=)
adik2 aku yang len masih belajar di sekolah..satu di Alam Shah..and satu lagi di MRSM Kuala berang..

yang len masih di sekolah tempatan (bachok)..arap2 sume dari kita takkan lupa,yang setiap kejayaan tu datang dari seorang ibu yang tak pernah lupakan kita..=)


Selamat hari Ibu Sekali lagi kepada Ibuku..

thanks a lot..

sorry for all of the trouble that we all had made(lebih2 lagi anak sulungnya ini)..

Love u..=)

kata-kata himkat oleh prof engku aziz..

di sini aku ingin berkongsi sedikit kata2 hikmat yang dikeluarkan oleh engku aziz..

1)rajin belajar,rajin bercakap - bagus
2)rajin bekerja,malas bercakap - kena buli
3)malas bekerja,malas bercakap - tak guna
4) malas bekerja,suka mengadu - lalat hijau
5)malas bekerja, suka ponteng - lebih baik berhendi
6) malas bekerja, suka termenung - lebih baik mati
7)rajin bekerja, rajin mengadu - kaki bodek

Thursday, May 7, 2009

stop island..(pulau perhentian)

aku berjaya ke pulau perhentian akhirnya..walapun pergi dengan sekolah,tapi tak lansung terikat ngan mane2 jadual..satu pengalaman yang tak akan aku lupakan..sejarah pulau perhentian adelah pulau yang dinamakan sebagai pulau perhentian disebabkan pada dulu kala,pulau itu selalu menjadi tempat perhentian penyu2 bertelur..(jgn percaya sgt)..

keseronokan berada dipulau perhentian tak pernah kurasakan..(lebih2 plak)

muka bangga nak dapat naik bot laju..mata jadi luas..hidung lagi la luas..(bro zim..sori lu punya pic nampak mata sebijik je..hihi..)..mama..papa..along berjaya naik bot laju!!wahaha..(nak tunjuk rase bangga dapat naik bot laju)..

ketibaan di pulau perhentian..nak safe bajet,banyak makanan segera yang dibawa(yang dipegang oleh dua sahabat ku)..contohnya..nasik berlauk rm 1.50 makcik depan rumah sewa..maggi..air mineral..kami punya makanan logik la gak..kalau guru besar..siap bawa buah tembikai..isk..memang safe bajet sungguh guru besar ni..

muka2 excited dapat duk pulau..

"aku dapat berenang..yeshh!!zim..tepi..aku nak berenang ni..karang terlanggar ko lak..(berenang sambil pakai life jacket)

hmm..ngantuk la..out luh..salamm..

perkara2 yang aku tak pernah buat..

sepangjang berpraktikal di Always Primary National School (sekolah kebangsaan Sering), sempat gak la aku melakukan perkara yang belum pernah aku buat..ade benda yang aku suka, and ade benda yang aku tak suka..

1) perkara pertama - melapah (bahasa kelatenya 'siam') daging lembu

untuk pengetahuan semua,aku adelah seorang makhluk tuhan yang tak begitu pandai buat kerja..melapah daging lembu ni jauh bezanya dengan belajar mathematics..apa yang amat diperlukan hanyalah sepotong pisau dan batu asah..mula2 aku pegang daging mentah,perasaan ku..masyaAllah..aku rasekan macam ginjal, buah pinggang aku belah kiri,dan hempeduku nak terkeluar dari mulut..tapi nasib baik tak keluar..kalau keluar,aku mesti sedang menulis blog dalam kubur sekarang..

aku dah pandai melapah daging!!!yeshh!!lembu2 jiran akan ku lapah semuanya nanti!!kambing2,itik2,ayam2,angsa2..beware..(perangai orang bila dapat buat benda baru)

2) disuruh jadi pengerusi oleh ustaz j-qaf.
perkara kedua adelah jadi pengerusi majlis perpisahan ngan PK hem Always Primary National School..suara donald cam aku ni leh disuruh jadi pengerusi..dah la majlis tu majlis yang memerlukan aku buat2 suara sedih..susah betol..kami bahagi2kan tugas berpengerusi tu kepada 4 orang..part aku sikit je..aku cuma perlu cakap.."sekarang tibalah mase yang dinantikan oleh semua orang..ucapan terakhir kali oleh PK hem kita,jgn panjang2 sgt ye..perut dah lapar ni..laksa menanti di kantin tauu..majlis dengan segala hormatnya mempersilakannn...!"tu je..tapi ketar seluruh badan..

3) membuat mural- aku hanya perlu mengecat semula mural yang telah dibuat oleh kanak2 praktikal yang dulu..(mungkin kanak2 itu adelah cikgu besar sekarang)

sebelum diproses..dinding nampak teramat teruk..rase macam duk belakang bangunan lama yang dah berabad tak guna..busuk!!kotor!!semut banyak!batang paip..tak keluarkan air!!(sebab tak buka)..

setelah dicat..sekolah sering menjadi tumpuan pelancong asing..tempat peranginan yang paling ingin dilawati..4 orang lam gambar tu adelah orang2 yang telah menjayakan mural ini..

kami tak besar,dan kami tak kuat..ape yang penting..kerjasama!!(sebenarnya..apaaa yang penting?namaa ditulis selepas buat sesuatu kebaikan..ngaa...)