Friday, May 7, 2010

V3 versi gelabah.

gmbar contoh (tak sempat nak bergambar semalam..bateri enset low la plak..)
yusop:der..jom kita lepak kat felda Bukit Batu?
makhluk ensem(aku):gua beres je sop..selagi duit minyak,duit tol,duit makan ditanggung penuh..
yusop:itu lu jgn risau der..gua punya dompet rakan kat bukit batu ada..kita sama2la membelanjakab duit dia..
makhluk ensem:wokeyh sop..cadangan ni boleh mengalahkan cadangan Satu Malaysia..bagi masa gua semayang isya' jap..
itu adalah perbualan antara msg aku bersama rakan..selepas siap isya'.maka bertolak la kami ke bukit batu yg jauhnya 22 km dari Kulai..
sesampai di sana,yusop mengajak la pulak rakan dia untuk pergi ke simpang renggam..
rkn usop:sop..kita naik kete aku la..lamo bebeno dah tak meraung di lebuh raya nih..
usop:bereh boh..
kereta kawan usop ni adalah kereta nissan bluebird yg dah disumbat sebijik Turbo di dalamnyer..di konvert kepada kereta drift..muka gua bersinar2 macam punggung kunang-kunang bla dapat tau perkara tersebut..
sesampai di lebuh raya,muka gua lagi bersinar2 dan mengalahkan punggung kunang-kunang apabila mamat ni mbawa keretanya ngan kelajuan 140 Km..sebelum ni,kelajuan yg paling laju pernah aku rasai adalah kelajuan motor kriss DT aku je..tu pun semasa aku berjaya berlumba ngan seorang pakcik penjual aiskrim..gua berjaya melintas motor tersebut sesaat sebelum motor tersebut brek emergency kerana ada budak menjerit.."AIskrimmm..!!"..dan seorang lagi gua berjaya melintas motor yg dibelakangnya ada ditampal "AWAS..ORANG CACAT MEMANDU"..Tp pd tafsiran aku,dua2 pakcik tu tak sedar yg aku sedang berlumba dgn diaorang..
tapi perasaan xcited gua bertukar mejadi risau apabila kelajuan keretanya dah cecah 170km..perlahan2 sit belt gua tarik,perlahan2 gak berdoa agar tak de ape2 penunggu gunung raya yg tiba2 muncul di hadapan yg akan buatkan kereta nih terbabas secara spontan dan dengan kelajuan itu jugaklah kami akan ada kemungkinan untuk meninggalkan dunia ni..syukul alhamdulillah..kami bertiga sempat sampai di kedai satay simpang renggam tanpa kehilangan sebarang anggota badan dan nyawa..dan usop mengotakan janjinya untuk menggunakan dompet rakan nya sebagai sumber rezeki kami pada malam ini..alhamdulillahh..

7 comments:

Ztnim Dhom said...

ptt la balik mlm dgn lutut ketar2 trus duk semyg hajat... kali prtama tgk uto kusyuk smyg hajat..tu pun mujur xdop air smyg ag tu, kal0 ada air smyg abis sor mukkadam kali ngan baca dio..

:::::::::::::::::::::::
tu baru budak tu bawak, kal0 ak bawak bkn stkt lutut ketar, ngan pala2 skali gerok

uto laut said...

aku ajok mu jadi makmung dop seay mint..kalu dop,buleh mitok biar mu luluh test keto gok..aku ketar lutut kes kat smpang renggam aku layan cito pnunggu bunut raya..tkt smp ke rumah..

Afham said...

hati2 di jalan raya.

mencegah lebih baik dari mengubat

uto laut said...

hehe..100% setuju..

nur zulian said...

naek moto min je kie..laju..

uto laut said...

motor mint laju meme laju..tapi gak keno peluk mint la..kalu tak peluk,terbe sero..

Jantan Keparat said...

hahaha..
ayat kelakar habis!