Wednesday, November 17, 2010

raya yg tidak begitu meriah..

salam hari raya..
raya aidiladha di johor mmg jauh bezanya jika dibandingkan dengan kemeriahan di kelantan..selepas solat sunat hari raya,ana bersama2 lima orang lagi kawan ana mencari2 kedai untuk brekfast..tapi hampa..hanya kedai makan Beng Loi, Sup Special Ah Teng yang bukak..tiada satu kedai mamak atau kedai2 siam kelihatan terbuka..membuatkan ana dan kawan2 terpaksa memilih Mc'D untuk dijadikan tempat makan pagi..
 
"akak2!saya nak pesan lemang satu!bakar bagi rangup sikit ye!kuah campur kacang dengan sambal"
keadaan yg sepatutnya tak patut berlaku di Malaysia ini..mencari makan di pagi raya sehingga ke Mc'd..tapi tiada pilihan lagi akibat semua kedai lain tutup!

 selepas itu,ke bandar tenggara untuk menghadiri jemputan kawan..dalam perjalanan,aku berusaha untuk snap sekor dua gambar lembu yg dikorbankan..tapi saya..satu pun tidak jumpa..
gambarajah cikgu2 kelantan yg tak dapat balik beraya...
may all our struggles and sacrifices be rewarded with Allah blessing..InsyaAllah..

4 comments:

ahsfantasy24 said...

<((((((((((((((((◕‿◕)⊰
salam iduladha..
*cowie ckg, lmbt wish*

uto laut said...

hahhah..salam iduladha jugak diucapkan..posting sudeyh?

ahsfantasy24 said...

Saya tengok macam kamu nei seorang
blogger yang peramah..

ad ssuatu yg ssuai tu kamu, jom kte
g tgk kt:

http://www.ahsfantasy24.com/2010/12/pencarian-blogger-peramah-2011.html

Tahniah, kamu seorang yang peramah!

(:
:)
(:
:)

ahsfantasy24 said...

kte lom psting ag wak..
huk3 sdeyh~