Saturday, July 2, 2011

ah chai punya durian

salam..
akibat sudah tiga malam mimpi makan durian tanpa buang kulit,maka gue nekad hari ini untuk mencari mana2 apek jual durian yg sanggup let go durian dengan harga murah2 tanpa mengira kaum,selaras dengan slogan pak jib satu malaysia..selepas satu jam menilik satu2 muka apek di satu pasar kulai,maka aku memilih untuk pergi ke kedai apek yg muka penjualnya lansung tak menunjukkan muka ingin menipu pembeli yg blur2 cam gue nih..
durian ah chai yg nampak sedap dari luar..kuning!durian ni akan sertai Bersih 2.0 nanti..
gue:ah chai,ini durian berapa ringgit?mana kulit?lu dah makan ke?sebab lu dah makan kulit,jadi harga mau kasi potong kaw2 punya chai..
ah chai:bos,ini durian keluar dari pokok mmg tak de kulit..mmg tip top punya durian..beli la..satu pek ni gue bagi lu harga anak belanak gue la,sepuluh hinggit je satu..
gue:ooo..ok2..gue amik dua..(mmg tak pikir panjang punya gue!)
sesampai di rumah,tanpa memberitahu hosmate2 yg lain,gue makan durian ni sorang2,dan ketika gue sedang ingin membuat mimik muka nikmat dan gelak besar dpat makan durian,gue rasa durian ini ada sedikit masam..ada sedikit rasa nak baling bijik durian dekat jiran sebelah sedang basuh kereta..gue bungkus pek pertama,masukkan dalam tong sampah..berlari gue untuk rasa pek kedua...gue makan dengan bulu kening gue terangkat sebelah,tanda nikmat dpt makan durian,tetapi tiba mata gue terpaksa dipejam rapat..gue tilik betul2 durian gue makan,mmg tak de rupa pauh putik atau limau..rasanya ada masam ala2 busuk skit..bungkus,buang..bukak laptop,layan lagu perpisahan ini..zzz..

3 comments:

Mesin Taipku said...

oloh3..bakpo mu beli yg kupas doh..beli yg belum kupas la kie..huk3...

Mesin Taipku said...
This comment has been removed by the author.
Uncle said...

hahaha. tu la. stail sek2 bandar nih. beli hok cekoh doh.