Monday, January 5, 2009

malam pertama di rumah sewa 2009

akhirnya..Alhamdulillah..sekarang aku bergelar gajah(gelaran masa kecik)..ops..tu memang tak leh nak tukar..akhirnya aku bergelar pelajar paling senior di Maktab selaku pelajar tahun akhir..result sem lepas dah dapat..Alhamdulillah gak,dengan result tu aku masih dapat meneruskan pelajaran aku tanpa repeat,or dibuang (mintak2 jauh)..malam pertama di rumah sewa selepas meinggalkannya selama 2 bulan..keadaan rumah sewa..teruuukkkk...teramat la teruknyaa!!sampaikan aku rasa cam nak amik mancis seputung,bakar je rumah ni..satu je yang menghalang aku bakar rumah ni,iaitu makcik tuan rumah..tak pasal2 aku kena pelempang makcik tu karang..so aku batalkan niat aku nak bakar rumah ni..aku gantikan dengan bakar sampah di tepi rumah..Alhamdulillah..tak kena lempang..


1. tilam kesayangan aku yang mak aku beli..


- tilam aku tu punya la mahal..antara tilam yang paling selesa jika dibandingkan dengan kawan2 seserumah sewa aku ni..wahaha..si tikus jahanam ni dah buat tilam aku tu sebagai tandas diaorang..tempat diaorang melabur dan juga membuang air kecil dengan selambernya..kalau aku dapat cari si tikus tu,sure aku lipat2 engkau sampaikan sedara2 kau takkan dapat cam yang engkau itu tikus..tapi sampai sekarang masih tak dapat jumpa...dia tak tinggalkan bukti yang kukuh untuk disabitkan kesalahan..hanya sekadar beberapa ketul najisnya dan air kencingnya yang baunya..MasyaAllahhhh...tapi tilam aku ni kira selamat lagi jika dibandingkan dengan kawan aku punya tilam..

siap tumbuh cendawan..wahaha..sampai cam tu sekali..kalau tumbuh pokok timun ke..bawang ke..ade gak faedahnya..

2. bantal..bantal kesayngan aku..dah tak dapat digunakan..berkulat..bau tikus...basuh guna asid amino pun takkan dapat memulihkan kesucian bantal aku tu...waa..sedihhh..kena beli bantal baru..dah la elaun lambat masuk...kuram asam punya tikus..

3. dapur rumah sewa..teramatlah teruk keadaannya...mula2 masuk tengok dapur,aku macam tak nak ngaku yang itu dapur rumah sewa aku..nampak macam tempat pelupusan taik tikus...kenapa dengan kau si tikus..berdendam sampai begini dengan aku...kalau tak puas hati,cakapla...jgn main pedajal ikut belakang..tak sopan tau tak tikus!!

No comments: