Sunday, March 28, 2010

laptop gua da nazak...

Laptop gua yg sekarang dah berumur 4 tahun lebih yang gua bela dari kecil akhirnya sudah menunjukkan tanda2 seperti sudah puas hidup atau perkataan tak sopannya,nak dilupus kira..di kala gua punya otak tersumbat dengan masalah2 yg dihadapi dengan SEGAK(lebih kurang macam cara untuk menyukat tahap kelembapan fizikal kanak2) budak SKBP,otak gua makin tersumbat ngan masalah laptop gua yg amat diaksihi ini..sedang gua asyik melayan lagu aizat bertajuk Pergi,sambil kepala dan tgn kiri gua hayun kiri kanan kiri kanan, tiba2 perut gua berkomunikasi ngan gua..krukkkk..gitu la lebih kurang bunyinya..gua paham..maksudnya.."beb..wa lapar"..jadi wa pun hibernate la jap laptop..tiba2..gua perasan,afe fasal laltop gua tak off walaupun dah dihibernate..selepas di hayun2 kedinding,laptop gua akhirnya padam..selepas siap minum beberapa sudu air milo dan beberapa biskut lemau bersama beberapa semut itam sesat yg bertepek di biskut berkenaan,gua bukak balik laptop gua...bila bukak,didapati laptop gua restart secara automatik tanpa kebenaran selepas lbih kurang seminit dibukak..kondisi ini amat merisaukan gua..selepas 10 kali punya restart akhirnya laptop gua kembali elok...tapi jam menunjukkan dah hampir kul 11.30..waktu gua lak hbernate..lantak la SEGAK..tido lagi penting..

2 comments:

MuHaMMaD86 said...

kie,laptop aku pn dh nazak

dia kna strok,xblh bergerak...xblh tutup,bkn portable lg dh

tp alhamdulillah still blh main lg

uto laut said...

buleh main??hmm..ape maksudnya tu?yg hg buat main game ngan laptop,mmg la..cepat panah..nanti cepatla rosak..aku sekang sekadar bukak wat buka fesbuk ngan blog jah..hehheh..