Thursday, April 1, 2010

adeyh..adeyh..adeyh...

buleh kah masa ni kita cepatkan seperti kita cepatkan CD ketika tgk cerita2 melayu yg bosannya tahap mengalami kemurungan yg tak tercapai akal...?supaya hari esok berlalu dengan cepat..esok merupakan hari yg aku mngkin akan diobserved oleh cikgu sekolah aku yg sememangnya sekarang membuatkan hati aku tak dapat duk diam..sekejap bergerak ke ginjal..sekejap melawat jirannya,pankreas..sekejap pergi ngeteh kedai mamak kulai depan petronas...weii hati!!ko duk diam bleh tak!!arwah gak aku melayan kerenah lu nih!

malam ni,aku berjaya siapkan 10 ABM untuk mengajar BI kelas 5 visi esok..tidak termasuk latihan dan kerja rumah..10 ABM tu kalau ikut logik,nak guna dalam masa sejam,mmg tak dapat..tp disebabkan kewarasan aku ni da tak berapa nak ade,entah macam mane lepas satu,satu..ABM tiba2 tercipta..aku yakin,esok kalau tak dua,tiga ABM je aku guna...yg menjadikan kepala aku ni sedikit runsing adalah aku akan diobserved di kelas 5 visi..ulang sekali lagi..5 visi..atau kata lainnya..5 sep2 alien..selama 3 bulan aku mengajar 5 visi ni,aku masih tak pasti apa yg sebenarnya aku dah ajar diaorang..yg aku ingat,time je aku nak ngaja,diaorang bercakap..time je nak ngaja,diaorang bercakap..time je diaorang nak bercakap,buku keluar masuk tandas hinggap kepala diaorang ngan kelajuan kuda cirit cari tandas...tapi senyap diaorang hanyatak lebih dari 5 saat setengah..esok takkan aku nak hinggap2kan lagi kepala diaorang ngan buku keluar tandas..kan aku lak kena hinggap pelempang kat cikgu tu..adeyh...sebab tu la hati aku sekang dah angkat tangan volunteer nak tukar tempat ngan pundi kencing.....

mudahan2 esok semuanya berjalan lancar..
sebelum tu,check dompet..ade 3 ringgit 50 sen..buleh dah pelepas cikgu tu nasik putih lauk telur jeruk ngan air sejuk..

4 comments:

MuHaMMaD86 said...

kesian mu kie

terima ja coz setiap antara kita mmpunyai nasib yg bbza

aku bernasib baik sikit...Alhamdulillah

ahsfantasy24 said...

huhu..
ngatkan sakit apew ad..
hmm wt i suspen jek.. =P

Apis said...

good luck zaki ;) I know u can do it! Go! Go!

uto laut said...

hehe..biaso la cikgu zaid..tak de cabaran bukan cikgu..hg makin mantap la zaid..gud2!

ash:kehkeh..badan sihat..otak cergas..susah nak sakit..

pis:tq very much..=)