Friday, December 5, 2008

the worst thing ever happened

semalam satu gurauan dari seseorang telah buat aku terkejut gila..menangis meraung..haha..malu beb bila ingat semula..orang yang pertama aku pergi nak mengadu bila dapat berita itu adalah mama )mak aku..perhh..dalam hati cuma Tuhan saja yang tahu apa yangaku rasa..jantung dah terjatuh sampai ke ibu jari..ginjal tu memang dah tak tau la dah pegi ke mana..maklumlah..aku tak pernah hadapi perkara cam ni dalam hidup aku..orang2 yangrapat dengan aku sumenya masih ade disisi aku..tiba2 seorangdarinya tiba2 mati...sape tak sedih..memang ujian ni Allah masih tak uji aku..Apakah kerana Allah sayangkan aku atau nak mengajar aku supaya bersyukur di atas nikmat yang masih Allah berikan kepada aku selama ini?Subhanallah..Allhamdulillah...nasib baik ade mak aku cuba tenangkan..huhu..time kasih mama..walopun berasa malu gila lepas tu,tapi nak buat ca ne..hahhah..da memang terkejut..untuk adik2 sume,along mintak maap banyak2 pasal kejadian semalam..jadi macam orang tak kaba..and time kasih banyak2 buat mama sebab masa tu along dapat rasa ca ne kasih sayang seorang ibu amat penting buat anaknya bila anaknya itu dalam kesusahan..walopun mama tak tau dan tak kenal kawan along itu,tapi tetap risau dengan keadaan yang berlaku..hidup ini cuma satu..hidup kerana menjadi hambaNya..kejadian semalam mengajar aku supaya lebih mengingati dan bersyukur atas nikmat yang masih diberikan kepada aku..yang sebelum ini aku kurang merasainya..selalu rasa tak cukup akan apa yang aku dapat..Ya Allah..ampunkanlah hambamu yang hina ini..seperti yang aku tulis dikepala blog aku ini..life full of sickness..but it teaches me to get ready to go to the new world..

2 comments:

f!eZa said...

i'm so sorry...

uto laut said...

4get it..dats ok..take it as a lesson..