Friday, July 17, 2009

peristiwa bersejarah..

saat bersejarah dalah hidupku..tanggal 14th july 2009..kejadian berlaku di jeram linang..aku berjaya terjun dari bukit (1 meter dari paras laut) dan berenang timbul semula tanpa mati lemas....walapun kelihatan seperti aku tergelincir dan kalut ketika terjun,tapi sebenanrnya itulah skill seorang amatur terjun (tergelincir tanpa disengajakan lalu digelak orang)..cabaran sebelum melakukan terjunan ini sungguh berat..aku terlekat di atas batu semase memanjatnya..maklum sajelah..perut dah naik..nak memanjat,perut jadi halangan..ade seorang budak hitam telah gelakkan aku dengan sesungguh hatinya..kalau dia gunakan kesungguhan gelaknya itu untuk belajar,aku yakin dia dapat menjadi seorang doktor yang hitam..ini merupakan pertama kali aku pergadaikan nyawa sebab nak terjun dari bukit dengan kedalaman air yang aku sendiri tak pasti..haha...kedalaman air adelah lebih kurang sempat la mati kalau tak pandai berenang (tak ukur)

6 comments:

LeE said...

preparing 4 BIG..cayalah!!!!

~kenit~ said...

uto...napok cam gelincir jah??...kelako2...gelok guling sini wakaka...dengor jelas suara moazim suko...hehhehe klaka2...teruskan usaha uto..semoge jd perenang berjaya ngeh3:D

uto laut said...

haha..memang glincir..batu 2 lncin sgt...moazim xdtgla..2 abg moazim yg gelak..tuan pesal..ada kenal?

~kenit~ said...

hehhehe uto cuba lg ye lain kali...len kali keringkan kaki dulu bru xgelincir sgt...oh,ingt moazim,cm serupe jek...klu abg moazim,mmgla xknl...hehhehhe...uto,klip ni bule masukkan funniest home video la..klako habis...hikhikhik...

kipas said...

hohoho..bijak gak idea..kihkih..

ije said...

agaga. confirm tergelincir tu. haha. sebelum terjun npk cm confident je. alih2 condifent. =P