Monday, December 21, 2009

panggilan ke KPM..

trruuttt..trruutttt...ehek..ehek..truutttt..
uto ensem:assalamualaikum..adakah saya sdg bercakap dgn PN........sila isi tempat kosong..
puan KPM: ye..PN KPM bercakap..jgn cakap banyak..saya sudah tahu apa hajat adik mencalling2 saya sampai berdarah telinga adik..
uto ensem:owh..macam ahli nujum lak ek?mmg dah berdarah..ni calling saya yg ke seratus berapa ribu dah..nasib baik PN KPM angkat..kl tak..saya yg akan angkat tgn..letak tepon kat telinga..kol sekali lagi..
puan KPM:dah2..jgn cakap banyak..ape tujuan adik kol nih?akak nasik kerabu tak sempat nak abis kan lagi nih..kepala ikan goreng celup tepung ni mmg sedap dimakan begitu sahaja..
utoensem:saya kol ni nak tanya..lori jenazah ada kosong tak sekarang..saya rasa saya nak muatkan akak dalam lori jenazah tu la..lalu tumbangkan dalam gaung..saya nak cek postim la!!
akak KPM:owh..saya mmg dah tahu tujuan adik..saya kan ahli nujum.hmm..sila bagi nombor kad topup sepuluh ringgit ye..
uto ensem:jgn loyar buruk leh..nih no ic saya....86...bla..bla..55..
akak KPM: jap ye..saya nak abiskan kepala ikan celup goreng tepung saya..hmm..adik dapat JOHOR!!tahniah sebab tak dapat negeri yg adik pinta..hahaha..padan muka!!
uto ensem:syukur alhamdulillah..ingatkan saya dapat kat tempat yg penduduknyer bercakap dgn lorat yang akhir bunyi K di belakang..contoh..kitak..sayak..kepalak bapak kok..
akak KPM:bleh saya sambung melahap ikan celup tepung saya ni?
uto ensem:eh jap..jap kakkk..akkaaakkk..
puan KPM:aku dengar la..jgn lah menjerit..gegendang telinga aku dah la yg mmg azali dah longgar..
uto ensem:ok2..sori2..bleh tak cek kawan saya punya..86...bla..bla..bla..
puan KPM:dia dapat kelantan..tahniahhh!!!sebab dia tak dapat negeri yg dia pinta gak..saya tahu dia pinta terengganu..
uto ensem:biar betol!!kelantan??
puan KPM:biar betol..biar betol..betoll..
uto ensem:alhamdulillahhh...

jadi..28 disember..aku akan berangkat ke johor..yg menjadi kerumitak skit di benak hati..aku sepatah pun tak dapat bercakap luarr..aiyakkk..mati dennn..mmg sure anak2 johor tak dapat paham percakapan aku nanti..
and kepada norhafieza..selamat lah berpostim di kelantan..
kepada semua kawan-kawan..selamatlah berpostim di tempat masing2 dan jgn lupa...kat mane pun kito diletakkan..kito tetap sep2 bed math uh 2006-2009..

dan yg paling dan teramat penting..terima kasih berjuta-juta lemon kat ibu bapa aku yang mendidik aku supaya jgn lupa berusaha ntuk berjaya dalam idup..dan kata2 yg selalu terlekap difikiran aku.." kalau taknak jadi penanam tembakau yg terpaksa bersusah payah ntuk boleh sesuap nasi,jgn sesekali malas belajar"..pesanan yg selalu bermain di fikiran aku..sebab di kg aku,kebanyakan nyer penanam tembakau and aku dapat rasai kesusahan seorang petani tembakau..segala usaha mereka tak mungkin dapat aku balas sampai la aku tersedak2 menunggu maut...

23 comments:

MuHaMMaD86 said...

kie...tahniah,jd guru2 bek noh

kie,mula2 aku baca aku mmg gelak sorg2

tp tiba2 rasa sayu dgn ayat2 last 2


igt kwn2...harap2 kita semua trs bkwn...

uto laut said...

homm..sep2 kito special kes..50 orang jah atah muka bumi ni..mu jadi guru besar esok2,aku takkan lupa mu walaupun masa tu aku menteri bahagian sek rendah..hehe..zaid..bleh mano2 nanti,jgn lupa royak..biar tahu belako sep2 kita leh mano..

alie said...

cik uto..kalau masa tu cik uto menteri di bhagian berkenaan,diharap dapat meluluskan permohonan saya agar di postim kawasan dalam negara kelantam yer..

hik3~

tahniahh!!

uto laut said...

hehe..masa tu aku umo dah dekat 50..ko baru nak postim ke?hehehe..lambat tuh..

tq..walapun mitok kelate,johor pun tak po doh..asal bukan saboh nuh..

f!eZa said...

kt mane2 pon kta ttp akn brusaha jd guru yg tbaik utk ank bgsa..
jgn sdey2 k dpt jauh dr sy..haha

Army Of Allah said...

uncle, selamat mnjadi pndidik ya! hehe

uncle ajar apa eh? mengarang ea? wah3

BTW, tergelak Army sorg2 baca artikel ni...gajah!!!! lalala~~

uto laut said...

fieza:hom la..dimana gunung daik akan lari,kalau dikejar..maksudnyer..dicampakkan dimana pun,kito akan jadi cikgu gak..tak jadi dah doktor..hehehe..selamat berkhidmat diucapkan..

army:uncl ajar budak2 mengenai number..uncl nak ajar biar muka2 murid2 uncl jadi cam number sumenyerr..siap la korang budak2 johorrr!!buwahahaha(gelak sampai nampak baby tekak)..
perkataan last tu..bleh mendatangkan maut tuu..kehkeh..

Army Of Allah said...

pantang ku maut sebelum ajal..haha

gajah yang dumbo, telinga besar tu comei kan? ^_~

selamat mnjadi pendidik, saya ta pandai kira number..ajarkan...hehe

stu_comot said...

ok la johor..abes2 pun dapat estet..uto kan terer ckp tamil..tahniah..b a great teacher na..

uto laut said...

hehehe..cakap tamil?setakat sebut sammy bellu suka naikkan tol reti la..hehe..
tq2..;)

uto laut said...

army..gajah mane ade telinga kecik..kl telinga kecik gak..cacat la gajah tu...ekekeke..

Afham said...

alhamdulillah

wak molek alo.
jange bimbe sangat pasal loghat klate.
unik unik. supo bahasa germany gitu.

mama kata lps daftar nak balik meta, pahtu baru gi pulok bila klas start..mama tok prasa alo nok ngaja doh, buke nok belajar lagi.hehe

doakan ee kat sini jugok. nok jugok ado degree ni. pakat2 bjayo samo2.

tanam tembakau? hehe, ugutan yang sangat memori.
all the best, my brother.
may God bless ur path

uto laut said...

hehehe..ye doh..patut la lecturer masa KULIM dulu cakap,budak2 kelate sep2 jerman..cakap macam jerman,perangai macam jerman..padahal segelintir je..hehe..pasal kcek kelate tu,insyaAllah..bleh diusahakan nanti..cma memerlukan masa skit..e,rasenyer tak jadi dah kot balik semula kelate pas daftar,sebab lepas daftar tu,mngkin kena duk sekolah terus..(dari perspektif kerani sekolah ma)

ALL THE BEST GAK E..
BELAJAR MOLEK2..
ALO DOAKAN E BERJAYA SENTIASA

pandangan pertama said...

zaki ni x abis2 ngan dialog kreatif dia.pepun,gud luck in johor:)

uto laut said...

gud luck too in selangor..semoga jadi pendidik yang cemerlang..;)

giGGLe said...

owh,dh nak posting?
slamat jadi guru y cmerlang...
*ajar budak2 johor ckp klantan pulak.baru namanya guru cemerlang..

uto laut said...

owh..haha..akan aku pegang kata2 itu..nanti abisla budak2 jawe tukar bercakap kelantan sumenyer..

ahsfantasy24 said...

waaa..........
bestnye de yg dpt klate..area mane saem tu?..

nie cik uto lak johor area mane??
tahniah3!

rindu_kamu said...

geylang si paku geylang...geylang si lembu naya...riang dh tentu riang..posting di johor bnyak buaya hahahha

uto laut said...

ash:saim tu dapat kelate..tapi tak tau lagi daerah mane..tapi sekarang ada usaha2 ntuk dapat kat pedalaman..cari pengalaman dulu..huhu..incik ute pun tak tau lagi daerah mane..esok baru dapat tahu..cuma satu je doa..bukan dapat sek CINA or INDIA..huhu..

rindu_kamu:rindu bangat sama lagu itu..kenangan bersamo..haha..tapi rindu kamu ni sape?abe zim or abe rul?huhu..

asy_queserasera1609 said...

ngaja budak m0lex2
jnge duk wi w0h duku jah
siey k0w budak2
wahahaa

uto laut said...

hehe..benres..tapi tgk keadaan gak..kl budak keras kepala,nanti nak tgk gak sekeras mane kepala diaorang..sebab tu kena bagi buah duku sebujik dua..

Ztnim Dhom said...

key...selmt brpostim n slmt mnjadi rum8 ak...

:::::::::::::::::::::::::::::::::
Duit Sewa Bl nk Byr??