Saturday, September 11, 2010

coretan di hari lebaran..(menggunakan penulisan serius)

pagi bangun raya..
my ma:bangun sume anak2 ku..hari ni hari raya..bangun..bangunn..
ayat pertama yg aku dengar pada pagi hari raya..
mata dicelik..sapu sedikit amilase di mulut..korek2 mata..
ape lagi,sebagai seorang kanak2 cergas yg dari kecik sudah melatih diri sendiri untuk bangun awal2 pagi (pada hari raya la..),aku terus bangun sambil cakap.."ho..ho..ho..ho..lick!mia dah bangunn!
setelah berus gigi sebanyak tiga kali hayun kiri kanan,mandi sunat hari raya,maka berlumba2 la aku dan adik2 yg lain menghensemkan diri masing2..termasuk ibu dan ayah ku jua..semuanya kelihatan sungguh anggun
tepat jam 8.10,seperti biasa,sume akan bersiap sedia untuk berphotographi..semuanya dengan muka ceria2 kerana berjaya berkumpul di pagi raya..cuma seorang dari adikku tiada,berada di perantauan..
sesampai di masjid pantai damat,kelihatan masjid itu seolah2 dihias dengan beribu2 coklat m&m..sungguh berwarna warni dengan pakaian baru setiap orang..perasaan takbur dalam diri sedikit meningkat apabila aku juga dapat menunjukkan sampin baru ku..(baju tahun lepas punya..)..ramai yg memandang..aku berasa sungguh kagum..angkuh..lupa daratan..dalam hati.."eheh..hehe..huhuhu..ha..ha..wargghahahaaahaa.."
selepas selesai solat sunat,baru aku ingat..sampai aku merupakan sampin baru yg tak pernah dpakai oleh mane2 makhluk lain sebelum ini..perlahan2..bangun..jalan ke belakang..dan check..sangkaan ku betol..tag harga terpampang..(KAMDAR RM 30.00 sahaja)..
yie,senyum skit yie(biru)..yie sedikit risaukan peperiksaan SPMnya pada tahun ini..gud luck..gud luck..
keluarga tercinta..
di rumah nenek belah mak..ini baru separuh sepupu2..
bersama keluarga cikgu sata(betul tak eja neh..?)
tak!tak!saya tak tgk pun yg pakai baju biru tu!!kata adikku yg memakai baju jubah biru jugak..(tapi apa salahnya..wowowo)

No comments: