Friday, October 1, 2010

Mail..

Mail...maill..laungan yang aku laungkan apabila aku tiba dirumah..kelibat Mail kelihatan di sebalik pokok2 mata kucing yang sedikitpun tak endahkan laungan aku..aku agak dia tak paham apa yang aku laungkan..aku masih lagi melaungkan nama tersebut..maill..maiilll...mail kelihatan sedikit terganggu dengan panggilan aku..tapi panggilan dedak campur nisan dan rumput kehijauan lebih menarik perhatiannya..dia kelihatan sedikit pun tidak endahkan najis2 mutawassitah yg bersepah dibuang merata-rata..agak kurang asam perbuatan ko mail..aku yg kena angkut nanti..tiba-tiba..
Tok..Tokk..Tookk...kie..kiee..
eh,sape pulak ketuk pintu tgh malam nih..jam menunjukkan jam pukul 1.30..aku bukak pintu mengharapkan Mail menjelma..tapi sangkaan ku salah..Carmello(nama main bubuh) housemateku yg menjelma..
aku:kenapa lo?awal lagi nak ke sekolah ni?
Carmello:bro,lu kena tolong gua bro..tunang gua menghadapi masalah..ada perkara tak elok berlaku..ada orang nak pecah rumah dia bro..
aku:pemecah rumah ni betol2 mengganggu mimpi indah aku lah..jom bro!kita kasik hentam itu pemecah lumah..
maka bergerakla kami ke skudai..sesampai di sana,aku rasakan hatiku makin mengecut...lebih2 lagi rumah tersebut memerlukan kami berdua menaiki tangga yg agak sunyi kerana rumah nya di tingakt dua..tetapi,demi mengelakkan sesuatu yg lebih buruk,aku dan hosmate memberanikan diri..sesampai di tingkat tiga,maka kelibat pemecah rumah tersebut sudh tiada..ko bernasib baik pemecah rumah..kalau tak,mmg tak tau ape nak jadi..kami pergi membuat laporan polis..dan laporan polis itu ada yang berbunyi macam nih..
"siti dan elly (bukan nama sebenar) sedang lepak2...tiba2 terdengar suara orang memekik tak tentu hala.."jangan bukak pintu tu kak!jangan bukak!" siti dan elly telah terlihat seorang lelaki di koridor rumahnya cuba membuka sliding door..tetapi siti agak berani dan menahan sliding door tersebut..selepas itu,siti sudah penat,siti berlari2 anak masuk kebalik bersama elly..selepas itu tunang elly sampai bersama kawannya yg kedua2nya mata lebam akibat tak cukup tido..kedua2nya telah tertido semasa report ini dibuat..nak tido,baik tido kat rumah woi!siti dan elly tidak tahu sama ada itu pemecah rumah tersebut masih berada di dalam rumah atau sudah mengankut segala harta benda dalam rumah itu.."
dan hari ini,Carmello mengatakan rupa2nya lelaki semalam adalah lelaki yg ditangkap khalwat..hohhoh..kurang asam punya pengkhalwat!lu hutang gua mimpi gua bersama Mail..

No comments: