Friday, October 1, 2010

selesai

hujung minggu menjelma lagi.tetapi hujung minggu ini agak berlainan untuk aku.kegumbiraan dihati menyambut kedatangan hujung minggu ni lebih kurang sama dengan rasa gembira anak ayam tumbuh bulu dada pertamanya (agak2 jah)..syukur sehingga akhir minggu selama aku menjadi ketua guru bertugas angkuh,sekolah masih dapat diselamatkan dari apa2 ancaman pengganas atau makhluk perosak lain..tiada perkara-perkara di luar kawalan aku yg berlaku..antara tugas2 penting yg perlu aku lakukan adalah seperti:
1)memberi ucapan di perhimpunan tiap2 pagi di depan guru2 dan murid2..sekeping nota yg dipegang di tangan tak dapat di baca dengan elok kerana tgn terketar2..lutut jugak turut join serta dalam mengetarkan dirinya..denyutan nadi agak kencang..peluh lak keluar macam la aku masa tuh sedang membuat aktiviti lari daripada bayang sendiri di padang pada pukul 1 tgh hari dengan memakai sweater bulu tebal..
2)memaki hamun murid-murid.ini biasanya terpaksa aku lakukan di waktu rehat.jumlah murid yg agak ramai membuatkan aku sedikit mengalami kesukaran..lebih2 lagi,murid2 nih tak reti nak rasa takut dengan kebengisan aku..
terima kasih diucapkan kepada guru2 lain yang sudi membantu..aku bebas!

2 comments:

MuHaMMaD86 said...

lawak.....aku gelak terbahak bahak

igt masa mktb,tmbh2 time mu present....

aku hujung bulan ni,debor jugak ni kie

uto laut said...

Nok royak aku present guna bhasa b.i kelate la tuh..xpe id,dlm prusahaan ckap luar..lama2,mu xcam la aku bekah pekat kecek klate..hoho..molek zaid,tgn jgn ketar..mu ketar2 kalo..