Wednesday, June 15, 2011

kisah tudung

situasi di dalam kelas 4 bijak

gue:lu orang tau tak,orang perempuan yg tak pakai tudung ni,tak beriman..
perempuan 1(bukan nama sebenar):heyy cikgu,jaga skit mulut..perempuan yg pakai tudung labuh tu tak semestinya dia beriman..kl dia beriman,beriman la dengan Allah,jgn nak tunjuk2..

gue terkentut tanpa niat(terkejut sgt2) mendengar ayat macam tu bleh keluar dari mulut seorang murid perempuan kelas aku..lalu ape lagi,gue mmg suka menguji tahap pemikiran orang nih,lebih2 lagi kanak2 bawah umur..lalu gue berdiskusi lagi dengan budak tersebut

gue:kalau macam tu,tece tuuutt ngan ustazah tuttt yg pakai tudung smpai ke lutut tu saje nak tunjuk baik depan orang la..
perempuan 1:diaorang bukan..saya cakap orang lain..
gue:hmm..macam mane pulak dengan perempuan yg bila kat sekolah pakai tudung,tapi bila kat luar sekolah,tak pakai?dalam pesbuk pun gmbar tak bertudung..(perbuk budak ni tak pakai tudung)
perempuan 1: heyy..cikgu ni mmg suka cari pasal ngan saya la..kat sekolah tak pe la..kat luar tu panas la cikgu..cikgu takpela,tak pakai..kang sy pakaikan jugak tudung kat kepala cikgu karang..mak sy pun tak marah sy tak pakai tudung..cikgu pergi bagi ceramah kat dewan lah..
gue:ingat..panas neraka lansung tak terbanding dengan panas berada dalam tudung awak tu..
perempuan 1:eeeee!!!

gue berfikir di kantin selepas itu..

2 comments:

Mesin Taipku said...

susah nak ckp isu nie...huk3...

uto laut said...

hehheh..betol3..