Tuesday, August 10, 2010

pose..

pada hari ini,dapat ku lihat status di facebook majoriti yang beragama Islam mengepost mengenai ucapan selamat menyambut ramadhan seperti
"selamat menyambut ramadhan.."
"gue perlukan stoker bedil untuk dis coming ramadhan.."
"mak ayah..anakmu ini sedang memilih lauk pauk untuk berbuka esok..agak2 durian ok tak?(punya la awal beli lauk bukak pose..sehari sebelum pose da beli..)
"selamat berpuasa kepada yang berada di perantauan mahupun di kampung halaman. ;)'(posted by rohok)
MARHABAN YA RAMaDHAN...SELAMAT BERPUASA BUAT SEMUA SHABAT2 SEKALIAN...MAY ALLAH BLESS ALL OF US.... JGN LUPA BAYAR ZAKAT FITRAH OKAII ?? \\(^_^)//*(sobri)
"futsal ngelast sebelum pose...fuh..letih gok..."(syarip)
"Menu Ranking Ponteng Poso Sep @#
1-Zack : Sardin ngan Rokok Nusantara
2-Kerol- : Ubat panadol ngan Roti 60sen
3-Boxx : megi goreng ngan rokok winston puteh 
...4-pokley : rimsport jepun,bodykit keto buruk itam ngan megi...sokmo pau bokk
5- : Farid : bekas sisa makanan Jin belaannya " (rahsia)



..tak dikecualikan jugak aku yang telah mengepos pasal kelajuan tok imam masjid muhibah b
ersembahyang terawih..tok imam tersebut kelihatan begitu gigih dan bersungguh2 bangun duduk bangun duduk dengan cepat ketikan sembahyang membuatkan makmum yang tua2 sedikit termegah2 dan tak kurang jugak yang stress sebab tak dapat mengikut kelajuan tok imam tersebut..
ramadhan kali ni agak berbeza dengan ramadhan yang lepas2..buat pertama kali aku berpuasa di negeri orang..tua bangka,baru belajar duk kat negeri orang..agak kadang2 buatkan aku rasa betape untungnyer berada di kelate..makan murah..nak keluar awal pagi tak risau..disini anjing berkeliaran macam ayam2 dan itik2 di kampung aku..bebas ke mana2..tak mustahil kaki kita akan dijilat kl tidak selalu dijaga..


SelaMat MenYambUt BulaN RamaDhan Al-MubaRak..diucapkan kepada keluarga aku,kawan2,dan sume umat Islam..
sahurrr..sahuuurrrrr...(1.15 a.m)

4 comments:

Afham said...

selamat menyambut ramadhan.

hehe. kali ni pun 1st time ee mula puasa di dublin.

isyak kul 11 malam...dugaan sungguh. hehe.
tapi tarawikh penuh masjid. makin lewat makin ramai.

masjid buat 22. ee buat lapan je. hehe

selamat berpuasa di negeri org

Apis said...

Selamat berpuasa Ki ;) semoga puasa kali ni mengajar erti pengorbanan ... hehe... dan semoga puasa penuh k

MuHaMMaD86 said...

selamat berpuasa kie

mcmana posa d ngri or
xsedih ke?

uto laut said...

apis:selamat pose gak pis..aku banyak berkorban pih pose nih..korban tenaga menghayun tgn kiri kanan aku kat bebudak yang tak reti2 nak pose walapun dah darjah 4..kuikui..
zaid:happy je zaid..aku ada mint naim n apih(housemate baru aku)..tak kesit sgt..kalu dop,jerik sokmo sero time bukok pose..