Saturday, August 14, 2010

ramadhan di johor..

kehidupan di johor dalam bulan puasa takla memeritkan sgt..kehidupan masih dapat dijalankan seperti biasa..bangun pagi,sahur (slalunya akan bangun bila tok bilal dah siap2 angkat takbir nak azan..haish)..subuh..pergi sekolah..berhempas pulas mengaja budak walaupun kadang2 budak2 ni lebih menyuruh aku pulas2 leher diaorang..duduk belakang stor sukan bersama guru2..gelak2 sampai batuk2,or bagi cikgu yang tua,gelak2 sampai kena lelah2,lalu terpaksa menyusahkan orang carik inhaler...lepas sume lawak2 dicurahkan oleh setiap orang,masing2 panaskan enjin kereta lalu balik rumah..
petang pergi bazar ramadhan,jalan2 sambil buat muka lapar..carik makanan yang paling save..contohnya:
ayam goreng lebih tulang pada isi..
air tembikai yang rasanya lebih kepada air paip yang ada perisa tembikai
punggung ayam yang dicucuk 5 kat sebatang lidi..agak kelihatan sedikit sakit..
kuih yang besonyo tak dapat nak ngalahkan kacang butir..terlepas pandang,terus tak jumpa carik..hilang di sebalik semut2 yang jugak sibuk nak bukak pose..haish..
kehidupan sbg guru cemerlang dalam bulan ramadhan jugak sedikit sebanyak mengubah ramadhan aku yg sebelum2 ni..nak tak nak,aku terpaksa berusaha mengaja walapun kdg2 terasa agak malas..lebih2 lagi kerenah anak2 murid aku yang kadang2 membuatkan aku rasa lebih baik aku ubah layanan sopan santun aku ni kepada layanan aku kepada nyamuk aedes..penampo kapit sampai terburai isi perut..
ini sajelah coretan ilmiah aku untuk malam ni..bila la aku nak matang ni..

4 comments:

ahsfantasy24 said...

jom...
kelik bpuase d kmpong!! hehe

hitamputeh said...

sabor kie..he3...

Apis said...

selamat berpuasa Kie! ;)

uto laut said...

ash:jom..huhu..
lee:abih sabar doh ni lee..
pih:semoga tabah mengharungi dugaan di sek..aminn..
selamat pose sume...