Thursday, August 20, 2009

kejutan di pagi hari yang mengecewakan..

pukul 3.00 a.m hari ini..

mint: kie!!bangun kie!!shh..jgn bising!!
kie:nape mint..?ade pencuri ke?ko bagi je apa dia nak..pastu ko sambung tido!
mint: bukan kie..pencuri taknak pe2..dan dia tak datang pun ke rumah kita..
kie: dah tu nape?tak nampak ke mata aku bengkak sebelah ni..ni maksudnya aku ngantuk mint..
mint: kan kita nak gi tengok bola MU pagi ni..
kie:lupa lak...


maka 4 sekawan bertolak la pada pukul 3.00 pagi ke rumah kawanku,zulatfi..

sampai di sana..

mint:lat,mana bola nye??

tiba-tiba....
maknyah rumah sebelah:weee ittt..(ini kisah benar..bukan gurauan)
kie:salam nyah..tak tido lagi?dah semayang isyak?berjemaah tak?
maknyah:tak lagi nyah..mak baru nak buang solek ni haa..
kie:buang la nak buang ape pun..

zulatfi:mint..bola takdak malam ni!!
shahrul:jemput2..minum air..tak pe bola tak de..air ade..
moazim: lat..maknyah kat sebelah tu tak merbahaya ke..??(muka cuak)

aiyakkk..bola tak disiarkan la..!!arhh..geram..pukul 3 sanggup naik motor..tapi takpe..dapat tido di rumah zulatfi..rumah batu yang amat selesa..=)

7 comments:

ije said...

haha. siap snap gambar tuh. saloh tgk jadual ko? uhu

f!eZa said...

izinkn sy gelak dlu...hahahhaaha..
akibat pentingkn bola...

uto laut said...

ije: bukan salah tgk jadual..tetapi..astro tak siarkan..astro kedekut!!!tapi takpe..sempat bertemu syah sebelum dia pulang pagi tadi..huhuhu..

fieza: kejadian ni jarang berlaku sebenarnya..ni kali pertama..dijamin tak berlaki lagi..huhuhu..

nur zulian said...

kie....kalu nk "maen-maen" dengan makyah sebelah umh aku tu,,jemput laa hadirkan diri setiap mlm kamis....huhu...bw air skali....hikhik...

uto laut said...

haha..aku taknak lat..dengar suara sep yo serial doh bulu romo..belum tengok tuan..aku rase macam john doh..

MuHaMMaD86 said...

ada nyah ka kt rumah julat...hahaha...xtau pun

tp cara uto mencerita balik psl nyah 2 mcm pnh dok smbg ngn nyah ja

siap mak2 lagi...wah3

p/s:tba2 ingat puteri gunung ledang

uto laut said...

hahaha...muhammad..aku tau sape gerangan puteri gunung ledang di tingkat empat blok C itu..haha..rindu banget same dia seh..haha..tringat nyayian buruknya itu..wahahaha...

aku taktipu..memang ade..siap rambut panjang lagi..nampak samar2 dalam gelap cam pumpuan je..tapi suara..MasyaAllahh...