Monday, August 31, 2009

tetamu tak diundang bertandang ke rumah sewa ku...

sedang asyik aku meraikan kemenangan aku ke atas Mohd Afanfi mohameed di atas kekalahannya yang amat memalukan(mafia war..padan muka mu) dan juga kekalahan bluerebels di atas tgn syarip, tetiba kedengaran la sesuatu yang aneh kat dapur..pada mulanya aku biarkan je la,mungkin tikus2 sedang bergurau senda sesama mereka..akan tetapi bunyi tersebut masih gak kedengaran..maka untuk memastikan apekah gerangan makhluk di dapur itu,aku pergi la jenguk..tetiba ternampak la seekor ular senduk..saiznya sedepa panjang..apa lagi,tindakan yang paling tepat untuk diambil adelah..berpura2 mati dengan mata terbeliak dan mulut terbuka..tapi sebagai seorang pelajar b.ed math tahun akhir,takkan la aku nak melakukan perkara memalukan sebegitu..maka aku pilih jalan lain..aku cepat2 bagitau housemate ku..moazim yang sedang bermafia dan shahrul yang sedang layan cerita sarjan hassan dalam mimpi indahnya..

zaki:zim,ade ular kat dapur!!lariii!!(aku terus lari keluar rumah..pakai topi keledar..start motor nak pergi tidur kat rumah afandi)
moazim:jap2!!aku tengah buat job nih!!
shahrul:ade ape??ade ape???sarjan hassan ok??
zaki:there is a snake in the kitchen!!what should we do??
shahrul:lebih baik pergi bagi tau jiran..

maka datangla abg jiran dengan buluh dan kayunya..siap satu keluarga datang tengok..pak cik..makcik..anak2 makcik..selepas beberapa minit, abg jiran berjaya menangkap ular tadi..syukur alhamdulillah..tiada kemalangan jiwa yang berlaku..

7 comments:

Iqakiko said...

ulor tu nk tgkp org yg xpose kt dlm umah tu kot?

uto laut said...

ular tu cemas semalam..ade budak main mercun belakang rumah..dia takut kena kepala dia..

MuHaMMaD86 said...

ada org xpuasa kot dlm rumah mu....YDP puasa x?hahaha....min?

2 la kie...kemas2 ckit rmh tuh...bahaya wei ular 2...klu ular lidi n ular air xksh...

ular binatang yg aku takut n geli

ALiE said...

geli wehhh~

umah sewa ko org bersih sangat kot..

Budak SkemPus said...

ular???gurau kasar tu...ak rs ari tu ak da byr r sewa rmh smpai bln 10 ni..ke makcik tu slp tgk kalendar??
ak rs ular tu agak 'pandai' sbb pilih wktu mlm kalu ular tu pilih wktu siang mmg arwah ular tu jd ular masak lemak cili api...

pandangan pertama said...

Hahaha.bila baca blog zaki,mesti sy tergelak.mmg berbakat wat org ketawa r zaki ni even cite psl benda seram.
yg plg musykil,dialog in english tu...btl ke?:p

uto laut said...

muhammad:ntk pngetahuan muhammad,sumenya pose la..tp bak kata mint,makcik tuan umah slap kira bln kot..hehe..(kna critical ntk memahami mksdnya)
alie:alie,ular 2 xde tgn.. jgn isau ek,dia xdpt geletek org...jd xperlu geli..hehe..

Mint:ke mu amik 200 mint?xckupla sblan..bek royak mint...

Pndanganprtama:tq atas pjian..hehheh..dlu mase kecik2 ada cita2 nk jd badut,kbtulan muka ada da iras2,tp mak xbg..hihi..ayat bi 2 salah ke?huhu..malu den ca ni..