Friday, August 21, 2009

Ramadham menjelma..


aku dan unta mengucapkan selamat menyambut ramadhan kepada seluruh umat Islam di Seluruh Alam ciptaanNya ini..



syukur alhamdulillahh..berjaya jugak aku bertemu semula dengan ramadhan tahun ni..ingat tak sempat dah..mana tak nya,setahun tu lama..macam2 bleh berlaku..ramai je yang menemui ajal dalam setahun...tapi nampaknya ajal aku masih tak menemui aku..alhamdulillah..harapan aku cuma satu,supaya dapat puasa penuh tanpa apa2 halangan dan menfaatkan bulan ramadhan ni sebaiknya dan juga bulan2 lain supaya aku tak hanya berubah ketika ramadhan je...satu lagi,terawih penuhhh(tapi sabah trip..huhu)..walapun harapan tu bleh ditulis dalam satu ayat je,tapi nak buatnya tak bleh di dalam satu hari je..semoga Allah berkati harapan aku ini..aminnnn...aku ni bukanlah jenih yang tok lebal sgt,kdg2 jauh terpesong...jadi harapan la nak berubah sempena ramadhan ni..orang mungkin cakap.."wei..semangat lebih..ramadhan baru nak start berubah..tengok nanti lepas ramdhan masih teruskan tak..."tapi lebih baik ade satu penanda dari terus sesat..tahun depan dah nak kerja..dah start nak ada kehidupan sendiri..mengatur diri..n mungkin jadi suami orang..yakkkk(brek emergency)..takkan nak teruskan perangai hantu aku ni..ca ne nak jaga keluarga..anak2..cucu...semoga Kau berikan aku kekuatan untuk berubah..

kepada seluruh umat Islam, selamat menyambut Ramadhan al-mubarak..semoga Allah selalu memberkati hidup kita..amin..

semayang terawih lakoo..

4 comments:

nur zulian said...

salam kie..perangai hantu tuu apakah?..leh bg contoh?hikhik

uto laut said...

tak leh sebut lat..bahaya..kokh3..

Army Of Allah said...

Selamat Menyambut Rmadhan Al Mubarak jua buat uncle Uto.

uto laut said...

hehheh..uncle uto..selamat menyambut ramadhan jugak..