Sunday, August 9, 2009

kemalangan di bandar raya bachok..(kampungku)

pukul 9.47 pagi hari sabtu,bangunla aku dengan malasnya untuk pergi menggunting rambut..(selepas disound berkali2 oleh orang tua aku)..oleh sebab pagi masih awal..maka tanpa mandi,pergilah aku ke kedai gunting rambut tersebut..nasib baikla penggunting rambut tu selsema H1n1dia tak komen pe2 tentang ketidakmandian aku disebabkan keadaan hidungnya yang tak berapa baik..dalam perjalan pulang,maka terkejutlah aku dengan keadaan di depan cabang rumah aku..kelihatan ramainya orang..aku ingatkan ada kemalangan yang berlaku,rupa2nya memang kemalangan yang berlaku..aku cuba mencari takut2 ada mayat atas jalan..tapi takde..yang ade cuma anak kucing2 yang dah lepek..(dah lama kena langgar)..sekejap kemudia aku terkejut besar la gak bila tengok ada kereta sedang parking kat orang menuggu bas..dah la fail parking..sampai ancur tempat menuggu bas itu..aku nak pergi sound la kan tuan kereta itu, sedap2 hati dia je parking kereta dekat orang tunggu bas,tapi aku silap paham..rupanya dia kemalangan..patutla kelihatan keretanya agak pelik..kan..


beginilah keadaan kereta yang aku anggap sedang parking kat tempat budak sekolah menunggu bas..rupa2nya dia kemalangan..tak sangka lak...patutla teruk je keadaan..


seorang orang kg (pakai cap) sedang meneliti tempat kejadian..padahal masa tu dia kena pergi beli gula..sempat lagi lepak kat tempat kemalangan..

maka berbual la orang kg tentang kemalangan yang berlaku..aku tumpang2 letak telinga aku yang agak besar ini di setiap mulut2 orang..

saksi satu (penjual air batu campur) : budak ni sedang menerai keretanya..dia baru pasang turbo kat enjinnya..(entah dari mana dia tau mamat pembawa kereta ni baru pasang turbo)

saksi dua (pakgad yang sedang menelefon pakgad lain) : boh,demo kena mari tengok kemalangan teruk kat belakang sekolah ni..kawe kejut tengok2..nasib baik la kawe tidak lepak kat tempat menunggu bas ni,kalau tidak demo keno mari makan serabe doh rumah kawe malam ni..

saksi tiga (tak tau latar belakangnya): mamat ni naik kereta laju gila..dah la memotong di double line..walapun rumah kawe 3 KM dari sini,tapi kawe dapat dengar bunyi kereta nih..kejut kawe duk tido ngan anak2 kawe..(entah dari mana dia tau mamat tu memotong padahal dia sedang tidur time tu..mungkin dari bunyi kereta kot)

saksi empat Cikgu Pinah (cikgu add math aku yang kebetulan berada di situ): ee eeee..zakii..makin ensem sekarang ek??
zaki: cikgu..post saya ni mengenai kemalangan..sila kembali ke topik asal perbincangan..


ramai lagilah saksi yang bercerita..tapi yang sebetolnya,aku sendiri tak tau..syukur la aku tidak 2 minit lagi awal sampai ke tempat kejadia..kalau tak mungkin aku akan menjadi salah seorang watak dalam kemalangan tersebut..nauzubillahh..

walapun keadaan kereta tu agak teruk,tapi pemandunya lansung tak cedera..Maha Besar kuasa Tuhan..aku sendiri tak percaya bila tengok keadaan kereta tu..pemandunya ditangkap polis akbibat membawa kereta dengan keadaan merbahaya..molek gak tu..baru leh jadi teladan kat pelumba2 kereta yang lain..dan juga teladan kepada aku sendiri..

17 comments:

apistakkisah said...

yang baik jadi teladan, yang buruk jadi sempadan...rempit jom...haha

uto laut said...

cek tak berani nooo...cek na hidup lama..huhu..

Cikgu Ije said...

err.. kalo gitu keadaan kete, memang sah fail parking. haha

uto laut said...

tu la..tapi ije punsilap paham..hehe..dia bukan parking sebenarnya,dia kemalangan..nampak cam parking kan??

MuHaMMaD86 said...

saksi empat Cikgu Pinah (cikgu add math aku yang kebetulan berada di situ): ee eeee..zakii..makin ensem sekarang ek??
zaki: cikgu..post saya ni mengenai kemalangan..sila kembali ke topik asal perbincangan..

ayat ni xboleh belah la...sambil menyelam minum air nampak...piraah uto...

p/s:utk makluman,cikgu pinah mempunyai adik bernama cikgu piraah

uto laut said...

hahaha..zaid dengki..ok2..cikgu pinah tu cakap..zaid pun encem gak..koh3..

f!eZa said...

hahaha...saksi ke 4 itu sgt klaka..
xmjawab soalan mngikut situasi...

uto laut said...

beliau memang camtu sejak kecil..sebab itu la dia dapat menjadi cikgu addmath..

addmath:sesuatu yang memeningkan
cikgu addmath: cikgu sesuatu yang memeningkan..

hehe..

pandangan pertama said...

zaki2...bleh plak igt org tu tersalah parking..trg2 ksn accident.hehe...zaki ni cam berbakat wat skrip drama r plak..

uto laut said...

eh..nadzrah ade..huhu..memang bleh tersalah sangka..sebab cara dia kemalangan tu macam tersalah parking..lebih2 lagi elok2 je landing kat bus stop..cuma kesilapan dia,bus stop tu hancur..huhu..

Ain said...

sume orang nmpk cam parking r, cam accident r...tp kesian kat kami...xtau nak bg tau nmpk pe... poning den... cikgu pinah memg kelakr ngan adik die...ckgu piirah...kami sokong cikgu piirah

uto laut said...

napo den poning??tak paham den..

uto laut said...

ain mane ni ye?ain rahman ka?

Anonymous said...

salam..kie...lembu mu ok??

Unknown said...

lembu aku ok je..dia xtrbabit pn dalam kemalangan tu..nk tkr ngn ego ke?hehheh..

Min said...

Key..beratla mu ni...org tu xleh tubik ag(ak tgk tgn dia duk lambai2 dr celah runtuhan tu), tp mu xdop pon nk kesian dia, g tulum2 dia ke, tnya kabar ko...
tp ak respest la key, dlm sebuk org duk tgk accident tp mu dey g ambik gmbar dia..hahah..
respect..::thumbsup::

(alhamdulillah..ahla wasahla wa ila'liqa')

uto laut said...

dia dah dikeluarla mint masa aku amik pic ni..tangan yang mu nampak tu adelah tangan kirinya yang dah tercabut..takkan nak gi interview lak..talk to the hand is not suitable in this case lorr..haha..orang yang duk sibuk2 tu sebenarnya sibuk berbincang isu2 satu malaysia mint..kebetulan terjadi kemalangan..maka nampakla macam mereka menyibukkan diri ditempat kemalangan itu..