Friday, April 23, 2010

gaban punya kasut

dengan berbekalkan kasut baru adidas yg baru disebat dekat al-ikhsan,aku turun dari rumah untuk bermain futsal malam ni dengan penuh rasa ego,bongkak dan angkuh..perasaan ego dan bongkak aku bertambah lagi apabila kasut yg aku beli tu adalah kasut ori dan masih belum dibuang tag harganya..terpampabg harganya rm 1**.00..fuhh..aku yakin malam ini aku akan ayam2kan pemain2 lawan..

tu adalah perasaan aku sedetik sebelum perlawanan bermula pada malam ini melawan Gesta Po..
ketika perlawanan..
aku berusaha bersungguh-sungguh mengejar bola..kehulu..kehilir..tapi bola tetap2 tak menciumkan dirinya dekat kasut baru ku ini..aku hairan..tuan kedai al-ikhsan cakap,kalau aku beli kasut nih,orang pakai kerusi roda pun dapat perform dan score berpuluh2 bijik..kurang asam punya tokei..tp aku tak putus asa..dan diakhir minit2 perlwanan..
pungg!satu benda tiba2 terbang..aku buat tak endah..tp entah nape kaki kanan aku rasa macam tiada kasut..aku tatap..tilik..teliti betol2 benda terbang tersebut..ternyata benda terbang tersebut bukan kapal UFO ataupun gigi palsu puak gestaPo..tapi itu aadalah KASUT AKU!arhhh...aku buat relek..amik kasut seperti tak de benda berlaku...tepuk tangan sambil keluar court..
malu tahap gaban terlupa pakai kostum!!

No comments: