Saturday, April 10, 2010

story of morning berlauk rice...

bangun paagi..gosok gigi..(nyanyian kegemaran semasa tak cukup umo)...cari ubat gigi tak adee..ubat gigi dah aabis..ape lagi, kebas rumet punya colgatee..
selepas siap menyanyikan lagu tersebut,aku pun bersiap la dalam  kul 8.30 untuk mencarik nasik berlauk pagi...dua tiga hari ni aku terperasan ade penjual nasik berlauk pagi di tepi jalan dekat kawasan rumah..dah banyak hari aku usha2,cuma tak sempat nak beli..dengan semangat..aku hidupkan enjin motor kriss aku,pakai helmet arc..dan terus bergerak ke kedai tersebut..tp entah kenapa hati suci aku ni mberi firasat bahawa aku akan dihayun senduk tepat ke dahi bila beli nasik nanti..aku berenti tepi jalan..cek minyak motor,ade..cek muka,mmg terbukti kacak bergaya..telinga je besar skit..cek taik mate,tak de..cek amilase,tak de..cek dompet,tak ade...eh jap..cek dompet...tak ade..adeyhh..dompet tertinggal..terpaksa la aku pusing balik supaya pagi2 cuti yg hening begini aku tak dihayun ngan senduk..selepas itu maka bergerak la aku bersama housemate ke kedai tersebut..sesampai di situ..hati kaca gua dan housemate pecah berkecai..niat nak pekena nasik berlauk pagi tidak kesampaian..pukul 8.30 kedai tu dah tutup??!8.30 standart la manusia malas cam aku ni baru keluar di bumi tuhan ni mencarik2 nasik berlauk....baik tak yah berniaga cam ni..untuk menyedapkan hati,maka gua ngan housemate pun membuat kesimpulan bahwa hari ini rezeki diaorang tidak begitu baik...kasihan diaorang...

No comments: