Sunday, October 25, 2009

kesedihan..

pukul 12. 30 tgh malam semalam..satu perkara yg membuatkan air mata together with tahi mata aku menitis ke bumi membasahi lantai kayu rapuh rumah sewa aku yg nak roboh ni telah pun berlaku..seseorang telah menemui ajalnya di saat2 aku amat memerlukannya..ohh tidakk..aku rebah ke bumi..sebab tersepak bata2 pembinaan di depan rumah aku...wahai perinterku HP ku..kenapa engkau gelenyar2 nak menamatkan riwayat ko di saat aku banyak kerja nak dprint..tunggu la 2 minggu lagi..tapi...ajal di tangan tuhan..tapi aku tak berputus asa..aku teruskan operasi menyelamatkannya..dilempang2..di congek2..di hempas2..di hentak2 ke dinding..tapi sia2..printer aku masih tetap tak bernyawa..tetap menyepi walaupun plug dah disambung dan dah di on..perasaan aku berbaur2..rasa nak jirik2 pun ade..tapi sure aku kena jirik2 ngan mak aku lak bila aku kabarkan berita ini kepadanya..akhirnya..aku mengaku kalah..dgn perasaan nanti orang buat slek skit je,aku nak lempang..aku pergi menanam printer aku tu di belakang rumah aku..beside lembu jiranku lepak2 sambil makan rumput..sesekali lembu tu seakan2 datang kepada ku buat2 cam nak tanduk..perbuatannya itu mengingatkan pula kepada arwah lembuku,kimi..kalau kimi dulu,bila dia bergurau cam tu dah lama kene penenjek aku kat muka dia..pastu menangis la dia meminta maap..tapi kimi tiada tanduk..bertambah sedih lak rasanya..rasa nk je aku peluk lembu tu meluahkan perasaan sdh aku ini..tapi aku risau..sapa nak angkat aku nanti bila tanduknya mencucuk buah pinggang aku..

pukul 2.00 ptg..
berbekalkan mnyak motor RON95 yg kerajaan tipu rakyat cakap bahawa minyak ni lebih elok dari Ron 97,aku balik ke rumah ntuk mengkabarkan akan kepergiaan printer HP aku semalam(sebenarnya ada tujuan lain..iaitu tidur di atas katil kegemaran aku yg bau cadarnya...masyaAllahh..)..dalam perjalanan,tetiba di sebelah jambatan sultan Pak Nik Lah 1, aku lihat jambatan Pak nik Lah 2 dah hampir siap..tersergam indah..keluasan jambatan baru itu mengalahkan keluasan dahi Najik..cuma tak bercahaya dan berkilauan macam dahi najik..teringin rasanya aku nak merasai jambatan baru itu..sebagai seorang remaja bawah umur yg berpewartakan tampan bergaya dan pakar dalam bahagian mengkaji serangga..aku terus merempit dgn lajunya masuk ke laluan jambatan sultan pak nik lah 2 itu..tiba2..

pekerja hitam perempuan:dik..dikk..berenti..nak pergi mana ni??!
adik cumel(aku la tu):eh..ehh..macam mana orang itam leh tegur saya ni??padahal saya dalam kelajuan super sonik??dan macam mana awak ni bleh tergilis oleh jentolak perata jalan ni?sampai jadi itam cam tar gini??
pekerja:super sonik ape lak ko ni..jgn baca banyak sgt komek buleh tak??ni akibatnya bila budak tak reti2 nak berhenti tgk citer katun nih..muka pun ade iras2 spartan aku tengok..
adik cumel:eh..ikut suka aku la...jgn ganggu orang tua2 nak balik rumah bleh tak..
pekerja itam:jambatan ni tak leh lalu dik..
adik cumel:masyaAllah..jambatan kl tak nak orng lalu simpan lam kocek la...
pekerja itam:eh ko ni kan..ayat kl tak buatkan aku jadi makin itam cam rakyat sudan leh tak??!!ko tgk tak jambatan ni ca ne..penuh jentolak kat depan tu..maknanya??
adik cumel:ehh..agak mengutuk diri sendiri ayat ko..bleh tak jgn buat sesi question and asnwer kl tak nak aku hempap kepala ko ngan topi keledar arc rm 60 aku..or kl tak nak aku kutuk ko berat2 lam blog aku nanti..aku bukan pentafsir nak beri2 makna kat ko..
pekerja itam:jambatan ni tak siap lagi la budak!!!kalau ko nak digilis jentolak perata jalan tu and jadi itam cam aku...pergila..
adik cumel:masyaAllahh..kasihan akak..patut itam semacam..ingat dayang sinandung tadi..akak wat pe kat sini??kan tak pasal2 kena gilis sekali lagi..memang sure Sudan la bangsa akak pas ni..
pekerja itam:aku k***nk la wei!!origin ke**nk!!tgk ada merah atas dahi ni!ni tandanya aku ke***k origin and dah berkahwin!aku kalau hari2 biasa ada 3 line puteh atas dahi..tp ari ni gndum da abis bt capati ntk depabali..and aku pekerja sni!tak tengok ke topi kuning plastik digi aku pakai ni??aku tau aku nampak b***h semacam pakai topi ni..tapi bos aku suruh!ko jgn nak gelak..aku tak sanggup tengok gigi besar ko tu tersembur keluar bila ko gelak!sebelum aku buatkan topi ni cecah gigi ko ngan kelajuan sonik yg ko duk bangga2kan tu..bek ko lalu ikut jambatan sultan Pak Nik Lah 1 tuh..

aku bukan apa tak nak lalu jambatan pak nik lah 1..tapi bnyk sgt kenangan buruk telah berlaku di jambatan pak nik lah 1 ni..di jambatan ini lah aku pernah dipanggil beruk!!isk..muka spartan cam ni leh dipanggil beruk..nasib baik la aku tak sempat capai muka si polan tu..kl tak,aku pastikan mukanya akan jadi cam beruk..dan di jambatan ini lah aku pernah memanggil orang..weii gilo!!astafirullahhh...ini semua gara tiada kesabaran dalam diri aku ni..



ni la jambatan pak nik lah 1..jalan yg hanya memuatkan sebuah kereta pda satu masa..jambatan ini mempunyai ruang besar di tengah sebagai tempat untuk kereta berselisih..aku tak paham kenapa bentuk jambatan ni pelik semacam..syarat2 nak naik jambatan ini adalah:
1)tahan maki seperti cat nippon..
2)kesabaran tahap hero2 heroin cerita indon(yg lebih kepada tak cerdik pada pandangan aku)..eg:bawang puteh..madina..sekar..aqso..
3)tidak mempunyai penyakit keturunan seperti penyakit jantung,kencing manis,darah tinggi, kencing berdarah..ataupun..kentut berdarah..dan buasir tahap akan mengeluarkan semua isi2 dalaman kl ditahan selama 1 minit..sebab anda mungkin tersangkut di atas jambatan ini untuk jngka masa yg lama..kalau kena penyakit jantung,aku pasti anda akan menemui tuhan dulu dari menemui hujung jambatan ini..

ini sajelan coretan aku pada malam ini..sekian..terima kasih..kkhooohhh..kkhooohhh...

4 comments:

ahsfantasy24 said...

hmm mcm2 ya awk nie uto..
=)

hmm mnyak oh mnyak..
bley mnhnmkan mobil segakku..

ain said...

salam...ooo,jambatan tu.xtau lak name nye cam gitu. kitorg just panggil jmbtn buncit sebb buncit kat tgh kan..hahaha...minyak ron95 xleh caya...bhya tol! papepun, macm2 ujian dlm hidup ni, dan tbhlah menghadapinya...gud luck

uto laut said...

ahsfantasypremierleague: mnhnmkan tu apa?tak de vowel..cam ne nak pukul..huhhuh..

ain:a'ah..betol tu..jambatan buncit pn bleh dipanggil..jambatan mengandung..jmbatan ketumnbuhan..jambatan begup(bengkak kat tengkok)..mmg bnyak nama jambatan tu..tapi nama asal dia adalah jambatan Pak Nik Lah..uto mmg tabah..hehheh..

Ztnim Dhom said...

hahha..jambatan pak nik lah..Tlah mnjadi legend utk Sep2 practicum SK sering.... disbbkan gertok tu r mybbkan ak dtg lewat ke skolah n strusnya kna perli ngan guru besar n mentor2 yg ak kasihi...

::bila la jmbatan tu nk gnti ngan eskelator..snang ckit superbike ak yg rega rm15.30 tu nk lalu:::