Wednesday, October 21, 2009

terkilan kawe...


assalamualaikum and salam 1 2 3 malaysia..hari ini,kul 2 ptg cam biasa, aku sampai la ke Istana kayu aku yg disewa seramai berlima ini..cuaca hari ini sungguh panas..buatkan aku rasa nak lempang2 je batu2 jalan yg tak rata..bonggol jalan yg dibuat oleh orang kg ni yg tingginya mengalahkan tinggi palang orang lompat tinggi..semut2 yg menghalang laluan aku..tapi sebagai seorang yg mempunyai ilmu yg tinggi dalam jurusan perguruan,lempang2 ni tak elok..nanti kena saman..aku kena lakukan secara berdiskusi..berbincang..sharing ideas..tapi takkan la aku nak berdiskusi dengan batu2 jalan raya..semut2 yg aku pasti sepatah pun dia tak tau aku cakap apa..yg dia tau rasa sakit bila dipenyek2..


sesampai di rumah..satu lagi masalah..nak masuk parking motor pun susah..aku nyaris2 terbalik motor sebab di depan rumah aku sekarang ade pembinaan banglo..aku tak kisah pun diaorang nak bina banglo ke..nak bina KLCC ke..nak bina keluarga bahagia ke..atau nak bina badan ke..tapi ygbuat aku terkilan skit ni,pasir dua tiga lori gi tambung 2 inci dari tangga rumah sewa aku ni..sape tak angin...mula2 ok lagi..tapi dah nak sampai sebulan,pasir tu masih kat depan rumah aku..ape ni..sewa 200 pun,takkan tak de halaman untuk kami berlima selain tempat parking motor yg muat2 tu..


 gambar pasir yg ditambung oleh jiran aku yg merupakan tuan rumah ni..ni pun dah skit sebab dah diangkut beratus2 kali..rapat sgt ngan rumah aku.. mana halaman kami untuk bermain2..mana halaman kami untuk bermain2 seperti satu ketika dahulu di mana....
mint:suka main masak2 di bawah pokok sentor..
moazim:suka main tanam2 pokok pastu berlakon jadi raksasa musnahkan pokok yg ditaman tu..
aku:suka penyek2 semut pastu kaji keseniannya di atas satu wakaf yg dahulunya ade di bawah pokon sentor itu....
shahrul:suka membuat istana pasir..
Lah:suka kambus dirinya di dalam pasir..
 kalau dah halaman tak de,mana tempat kami semua nak bermain petang2??mana hak kami untuk bermain!!untuk mempunyai masa depan yg cerah!!hapuskan 1 malaysia!!!(lari topik skit)
 according to Mitsuru (1992:78) Children are genius at play and should be given environments in which they can display this genius.kalau dah pasir rapat ca ni,macam mane kami kanak2 cumel ini nak menunjukkan kegeniusan kami semasa bermain..halaman dah tak de..yg ade cuma sekangkang semut lot parking motor..
nasib baik la tak sampai 2 bulan lagi aku akan berpindah..kalau tak..ape lagi diaorang akan bina depan rumah aku ni..dulu masalah lembu ngan biri-biri yg suka2 hati diaorang lepak kat parking motor kami..tak cukup ngan lepak..siap buang air kecil dan air besar lagi..tak basuh lak tu.
ish!!aku tak leh betol..terkilan kawe!!

3 comments:

Ztnim Dhom said...

ak pown pelik gak kie..bakpo la brader tu 'smpan' dia nyer pasir kt umah sewa tu, apa dia igt kta xbyr sewa ko....bil api, bil air, bil letrik, bil ayerk sume da byr..apa lg yg brader tu mahu...
gini r kie..esok pagi sblm ayam brbunyik, kta pakat g jmpa brader tu...biar ak duk blk mu pahtu sound brader tu tp mu kna r duk dpn deh (kta wat supo rncangan spontan babak last deh, biar mu jadi kpala, ak jd invisible kt blkg mu)...

sebut psl umah sewa kta ni key..sewa rumah guana???bl kta nk byr ni?? kn xpsl2 pasir wat duk dpn umah kta tu kna punggah ko brader tu letak atah umah kta...

MuHaMMaD86 said...

hahahaha

tergelak kawe sore2

eee...muhaimin main masak2 ker?...dia golongan mana ek...mc ore tino main masak2...gapo la min ni,dia xajk "s" main skali ke

ala,kie...sabo jela...kita tggl xsmpai sbln g ni...nnt mst mu igt pak cik2 yg buat rmh dpn rumah mu 2

uto laut said...

mint: aku rasa la dih..sebenarnya pasir tu adelah sebagai warning awal kepada kita bahawa kalau kita tak bayar sewa pada bulan terakhir,maka pasir tu la akan jadi kubur kita nanti..masuk kul 12 pagi 1hb november,kita gi bayar laluh mint..baru dia angkut pasir tu semula..pasal cadangan mu tu leh dipertimbangkan,tapi aku rasa baik moazim jadi kepala..aku pengacara..tengok dari jauh..

muhammad:haha..mint mmg suka masak2 ni..lebih2 lagi masak nganperangai kawan2 yg suka mengatanya..hehheh..gurau jah tuh..
aku mmg akan teringat pakcik2 tu..terutama jiran aku(tuan rumah)..dia merupakan jiran pertama dalam hdup aku tuh(selepas keluar dari rumah mak ayah)..